• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методичний кабінет

Семінар - практикум "Психічне здоров’я вчителя. Емоційне вигорання педагога в умовах сучасної школи"

/Files/images/2016-2017nr/ato/DSC05079.JPG

/Files/images/2016-2017nr/ato/DSC05092.JPG

Літературні читання «Моя Україна у серці єдина», присвячені 120-річчю від дня народження Володимира Сосюри

Люблю України коханої небо,
Що буде, люблю, й що було.
Живи, моє серце, живи не для себе,
Для себе ж бо ти й не жило.

Володимир Сосюра

У Тальнівській загальноосвітній школі І-ІІ ст. №3 відбулися літературні читання «Моя Україна у серці єдина», присвячені 120-річччю від дня народження одного з найпопулярніших українських поетів 20-х років ХХ століття Володимира Сосюри.

Учасники заходу переглянули:
• презентацію про життя та творчість видатного поета;
• документальний фільм «Так ніхто не кохав» (2008, част. 1, 2) з телевізійного циклу «Гра долі» (реж. В. Образ, студія ВІАТЕЛ.
• аудіопрезентацію поезії «Любіть Україну» у виконанні Володимира Сосюри;
• відеокліпи пісень на слова Володимира Сосюри «Любіть Україну» (вик. гурт «Апокриф»), «Так ніхто не кохав» (вик. Софія Красовська).

Педагоги школипродекламували вірші поета: «Україна», «Коли потяг у даль загуркоче» (Качан В.О.), «Як не любить той край» (Коханівська Д.В.), «Люблю України коханої небо» (Світлична Е.Е.), «Васильки» (Потапова О.О.), «Літо бабине» (Мельник А.П.), «Білі акації» (Кулик О.Г.), «Сніжинки» (Євтушенко Р.М.) тощо.

У виступах вказувалось на суперечливість у поглядах поета: з однієї сторони – любов до України, з іншої – служіння тогочасному режиму. Проте сьогодні важко уявити українську літературу без неповторної лірики Володимира Сосюри.

Слово про Вчителя

/Files/images/2016-2017nr/ato/26166562_154313135345823_1890735495860095363_n.jpg

У Тальнівській ЗОШ І-ІІ ступенів № 3 відбулися педагогічні читання, присвячені 100-річчю від дня народження В. О. Сухомлинського. Коваль Н.О, бібліотекарем школи, підготовлено виставку до ювілею, переглянуто фільм про видатного Педагога, заслухано повідомлення Качана В.О., директора школи, Потапової О.О., учителя математики, Дозорець Л.А., учителя початкових класів, Світличної Е.Е., учителя української мови та літератури, Мельник А.П., заступника директора з навчально-виховної роботи. Відзначалося, що ідеї Василя Олександровича стають особливо актуальними в умовах Нової української школи, і їх повинен впроваджувати кожен сучасний педагог.

Гуманна педагогіка Шалви Олександровича Амонашвілі

/Files/images/2016-2017nr/ato/45085091_345992259511242_966719334997032960_n.jpg

/Files/images/2014-2015_nr/DSC05016.JPG/Files/images/2014-2015_nr/DSC05009.JPG/Files/images/2014-2015_nr/DSC05013.JPG

Відповідно до плану роботи школи 5 листопада ц.р. відбулися педагогічні читання на тему: «Гуманна педагогіка Шалви Олександровича Амонашвілі». Учителі ділилися своїми повідомленнями з таких питань:

1. Цікаві факти з біографії педагога. (Заярна Р.О.)

2. Перегляд відеофільму «В гостях у Ш.О.Амонашвілі». (Мельник А.П.)

3. Шалва Амонашвілі : «Кожен із вас – промінчик сонця». (Подлісецька Л.В.)

4. Основи гуманно-особистісного підходу до дітей в освітньому процесі Ш.О.Амонашвілі. (Коваль Н.О.)

5. «Поетична педагогіка» Ш.О.Амонашвілі. (Павлова А.В.)

6. Інтерв'ю з Шалвою Амонашвілі. (Коханівська Д.В., Копернак Т.В.)

Повідомлення носили змістовний характер. Було наведено багато прикладів застосування досвіду Ш.Амонашвілі в діяльності учителями школи. В обговоренні взяли участь педагоги, які особисто зустрічались з педагогом-новатором.


Педагогічні читання на тему "Педагогічна спадщина

В. О.Сухомлинського"

30 жовтня 2013 року у школі відбулись педагогічні читання на тему "Педагогічна спадщина Василя Олександровича Сухомлинського". Під час педагогічних читань присутні мали змогу ознайомитися з книжковою виставкою присвяченій 95-річниці від дня народження В.О.Сухомлинського (Коваль Н.О.). Відбувся перегляд цікавого відеофільму «Портрет» (Мельник А.П.) . Учителі ділилися своїми думками з таких питань: «Джерело гуманної педагогіки: В.О.Сухомлинський»(Копернак Т.В.); Педагогічні погляди В.О.Сухомлинського (Козяр-Кмітевич І.А.); Педагогічна спадщина В.О.Сухомлинського в сучасній освітньо-виховній теорії та практиці (Дозорець Л.А.); Особливості використання досвіду В.Сухомлинського в сучасних умовах (Лисогор В.Г.). Підвела підсумок Мельник А.П. тим, що мудрий учитель не лише навчав дітей, а й виховував у кожному з них найкращі якості: доброту, чуйність, людяність, патріотизм, любов до батьків, до людей і до рідної землі./Files/images/2013-2014_nr/DSC01246.JPG

/Files/images/2013-2014_nr/DSC01249.JPG


Звіт творчої групи



/Files/images/DSC02313.JPG

9 січня 2013 року в школі відбувся звіт творчої групи, яка досліджує різні напрямки педагогічної діяльності, пропонує шляхи вдосконалення навчально-виховного процесу та розробляє тему «Впровадження досвіду О.А. Захаренка в Тальнівській ЗОШ І-ІІ ступенів №3». Відбулось обговорення таких проблем:


1. Школа, що особистість, не може бути копією іншої.

/Files/images/DSC02306.JPG
Качан В.О., директор школи

2. Реалізація ідей О.А. Захаренка щодо створення навчально – розвиваючого середовища в школі.

Коханівська Д.В., учитель географії та біології

3. Родинне виховання "Найперші джерела - сім'я і школа"

Павлова А.В., учитель

початкових класів

4. Розвиток творчої ініціативи учнів шляхом реалізації ідей О.А. Захаренка.

Баранюк Л.Л., педагог - організатор

Учасники круглого столу переглянули тематичну виставку, присвячену О.А. Захаренку, та матеріали інформаційного стенду про Сахнівську школу.



14 лютого відбувся семінар - практикум на тему:

Формування

професійного іміджу вчителя

та навчального закладу

Мета:

- підвищити рівень знань педагогів школи із питань формування іміджу навчального закладу , учителів;

- акцентувати увагу на те, що імідж сприяє розвитку навчального закладу .

Завдання:

- розвивати практичні навички із формування позитивного іміджу навчального закладу;

- сприяти розумінню того , що позитивний імідж навчального закладу — система роботи педагогічного колективу;

- допомогти в усвідомленні того, що створення позитивного іміджу школи — передумова виходу навчального закладу на новий рівень взаємин з громадскістю;

- Спонукати педагогічних працівників до професійного та особистого самовдосконалення.

Хід семінару

1. Мотивація роботи учасників семінару. Створення сприятливого психологічного клімату, комфортної атмосфери роботи.

2. Слово про школу.

Виступ директора школи Качана В.О.

/Files/images/IMG_2015.jpg

Додаток 1.

Розповідь про школу.

- історія школи.

- Проблеми , які вирішує школа сьогодні та якість їх вирішення.

- Далекі та близькі перспективи навчальног закладу.

3. Вправа “ Образний ланцюжок”

Додаток 2

За роки співпраці ми багато, що знаємо один про одного, та в уяві у Вас формується певний образ.

Завдання : Добрати позитивний образ-символ , з яким у вас асоціюється колега , яка сидить поруч.

- Від чого залежить уявлення однієї людини про іншу?

- Чи може людина впливати на уявлення інших про себе?

Це відбувається опосередковано чи цілеспрямовано.

Думка про людину формується в результаті її діяльності, поведінки, думки інших.

Цілеспрямовано створений образ покликаний емоційно-психологічно впливати з метою популяризації та реклами називається ІМІДЖ.

/Files/images/IMG_2005.jpg

4. Робота в групах.

Вправа “ Три слова”

Завдання : з’ясувати, що зображено на картинках і трьома словами охаректеризувати їх.

- Що спільного між усіма образами?

- Що дає ім сформований імідж?

Додаток 3.

Спільне є те що всі вони мають в суспільстві позитивний імідж

Це дає ім бездоганну репутацію, прибутки, визнання , привабливість для інвесторів, конкурентноспроможність, розвиток.

/Files/images/IMG_2008.jpg

5. Вправа “ Пісочний годинник”

Очікування записують на листках з наліпками.

- Чи актуальною є тема семінару?

- Що ви очікуєте від нього?

6. Термінологічна розминка. Робота в групах.

Вправа “ Мозковий штурм”

- З якими поняттями у Вас асоціюється слово ІМІДЖ? Що між цими поняттями спільне, а що відмінне?

Додаток 4

Репутація — громадська думка, про когось, або про щось. Репутація може бути хорошою, “заплямованою”,” підмоченою” Практичний досвід засвідчує, що в критичній ситуації для організації. Найголовніше — врятувати не матеріальні, а репутаційні активи .

Якщо репутація — це громадська думка, то імідж — це те що організація сама про себе думає, та бажає щоб про неї думали. Тобто імідж — це автообраз, а репутація — Це більш об’єктивний образ.

Формування іміджу можна певною мірою форсувати, Формування репутації ніколи не може обійти природний розвиток установи, її ресурсні та організаційні аспекти.

Важливо усвідомити, що формування іміджу — це активне доведення до загальної свідомості основних позитивних моментів організації та приховування негативних. Це досягається і засобами ЗМІ.

Репутація формується з огляду на попередні досягнення, успіхи, факти, події. Для створення іміджу використовується не тільки минуле, а й ідеальне проектування нової моделі.

Досягти належної репутації неможливо , якщо не працювати над власним іміджем!

7.Робота в групах Метод “ Точка зору”

Завдання . Дати відповідь на запитання ( записати на листочку з наліпками)

- Чи потрібно формувати імідж навчального закладу?

......, тому що........

- зростає конкуренція в освіті через демографічну ситуацію;

- позитивний імідж полегшує доступ установи до кращих ресурсів;

- Заклад стає привабливим для педагогів, учнів та батьків;

- Зростає запас довіри до закладу;

Кожен навчальний заклад, попрацювавши певний час у соціумі, заробляє для себе певне місце у суспільстві, або іншими словами створює імідж.

/Files/images/IMG_1998.jpg

8.Робота в групах “ Фактори впливу на імідж школи?

- Назвати параметри від яких залежить імідж школи.

- Приваблива для батьків матеріально-технічна база для навчання; зовнішній вигляд споруди школи, прилеглої території, приміщень;

- Фактичні досягення учнів, які проявляються у їхньому бажанні відвідувати саме цю школу, отримувати дроступні і зрозумілі для себе результати в навчанні та вихованні, перемоги на олімпіадах, у конкурсах, спортивних змаганнях, результати вступу учнів до інших навчальних закладів;

- відгуки про школу батьків, діти яких навчаються, або навчалися у школі, журналістів, керівників освіти, директорів, учителів інших шкіл, мешканців мікрорайону;

- Особистий імідж учителів, їхні досягнення на рівні району, міста, держави;

- Прозорість і відкритість діяльності навчального закладу;

- Збалансована фінансова політика, правильна взаємодія з батьківським комітетом.

-

- Отже, якщо навчальний заклад відповідає таким критеріям, то його можна вважати конкурентноспроможним.

  1. Вправа “ Вільне читання “

Завдання .Прочитати текст, вибрати показники, які на думку батьків, характеризують школу, до якої хочеться водити дитину.

Додаток 5

10. Вправа “ Родзинка”

Завдання : назвіть той спектр послуг, яким вигідно вирізняється наш навчальний заклад від інших.

11. Робота в групах.

- Чи погоджуєтеся Ви , що значною мірою імідж навчального закладу залежить від того хто там працює?

Тест” Рівень Вашої конкурентноздатності”

Підраховуємо результати:

а) 5

б) 4

в) 3

г) 2

д) 1

Бали

Рівень конкурентноздатності

30- 42

1 – дуже низький

43 – 57

2. низький

58- 70

3- нижчий за середній

71 – 83

4.- трохи нижчий за середній

84 – 96

5. - середній

97 – 109

6. - трохи вищий за середній

110 - 122

7- вищий за середній

123 – 137

8- високий

138 - 150

9 -дуже високий

Для кого результати стали несподіваними?

12. Робота в групах” Знаходимо шляхи формування позитивного іміджу навчального заклдаду”

Група 1. Зовнішній імідж

Група 2. Внутрішній імідж

Група 3. РR- заходи із створення позитивного іміджа школи.

Група 4 Імідж сучасного вчителя

13. Вправа “Перевтілення “

- Чи зацікавила Вас робота навчальних закладів?

- Чи хотіли б ви віддати дитину до якогось із них? Поясніть.

14. Робота в групах Проект “ Модель навчального закладу, діяльність якого задовольняє громадськість”

/Files/images/IMG_2006.jpg

Підбиття відсумків семінару.

Шановні колеги! Тема, яку ми розглянули сьогодні на семінарі надзвичайно актуальна, адже імідж навчального закладу – це головний ресурс розвитку . У сучасних економічних умовах ми повинні боротися за кожного учня, а для цього навчальний заклад має бути привабливим для основних замовників освіти – учнів та їхніх батьків..

Дослідження показують, що 70% учнів та їх батьків роблять свій вибір під впливом створеного навчальним закладом позитивного іміджу. Тому природньо, що всі навчальні заклади працюють над створенням його. На жаль, ми недостатньо працюємо над позитивним іміджем школи, звідси і нарікання батьків, відтік дітей.

Давайте станемо особливою школою, щоб у нас появився ”свій” учень!

Пам’ятайте:

- Імідж і репутація – найдорожче майно школи

- Будь – який аспект діяльності впливає на імідж школи

- Зверніть увагу на дрібниці

- Імідж не можна купити – його можна тільки створити

- Спочатку Ви працюєте на імідж, а потім він на Вас .Імідж визначає перспективу розвитку.

- Яким буде наш імідж залежить тільки від нас

- Покладайтеся на стратегічну мету, а не на короткостроковий результат

- У кожної школи має бути своя неповторима “родзинка”, своє ”обличчя”

Дозвольте зупинитися на основних замовниках освітніх послуг – учнях і батьках. Зазвичай колектив школи рідко бачить в учнях тих суб’єктів, заради яких вартов вибудовувати свій імідж. Але ж наші випускники- головні наші напарники. Пам’ять про школу зберігають довго, і якщо образ, що склався в учня малопривабливий, будьте певні – в цю школу своїх дітей вони не приведуть, і навряд чи комусь порадять. До того ж , саме наші учні, поки навчаються у школі, служать її візитною карткою: те, що вони розповідають про шкільні будні, особливо в Інтернеті, або те як вони поводяться в громадських місцях, прямо демонструє певні стандарти, прийняті у нашому шкільному середовищі.

- Найавторитетнішими суб’єктами, здатними дати реальну оцінку вашій роботі й скоригувати громадську думку, думку своїх дітей про Вас , є батьки. Саме тому вони є головною цілевою аудиторією, на яку потрібно орієнтувати свій імідж. Потрібно пам’ятати ще й те, що батьки можуть виступати головними інвесторами іміджевої політики, але при умові, що ви перебуваєте “по один бік барикад”

-

- Шановні колеги! Імідж важко фомувати, , а ще важче зберегти. Для цього залишайтеся вірними тому, що ви маєте закласти у фундамент своєї педагогічної діяльності: мету, принципи, стандарти. Отже, змінюйте те, що можна змінити! Любіть те, що ви змінили !

Додаток 3./Files/images/IMG_2011.jpg

Додаток 5

Школа в яку хочеться ходити.

(роздуми молодого батька)

Прийшло 1 вересня – час, коли батьки віддають дитину до школи. Для моєї дитини теж, яку я пестував і про яку я піклувався із самого її народження і навіть раніше, прийшов час іти до школи. Я прагнув дати дитині найкраще, оберігав її від поганих вражень, я показував їй світ, і людей, і тварин, і море, і великі дерева...

Я прагнув прищепити їй добрий смак: не “Коли “ та “ Фанти”, а натуральні соки, не мультики з бійками, а красиві добрі книжки. Я замовляв для неї розвивальні ігри, ми разом малювали, слухали музику, гуляли вулицями та парками. Але я не можу більше тримати дитину поруч із собою, її треба знайомити із людьми, з дітьми та дорослими, їй час ставати самостійною, учитися жити у великому світі.

І ось я шукаю для неї школу, але не ту, з якої дитина вийде, наштовхана безліччю знань. Навчити дитину точних наук, гуманітарних та суспільних предметів у межах шкільної програми я можу й сам. Там де не впороаюсь, - запрошу репетитора.

Я шукаю школу, що навчить мою дитину правильного ставлення до життя , Моя дитина – не ангел, і я не хочу щоб вона виросла розбещеною. Людині потрібна дисципліна. Внутрішній стрижень, що допоможе їй на розтікатися під дією ліні та потягу до задоволень і не втрачати себе в поривах пристрасті, що прокидається в юності.

На жаль, під дисципліною в школі часто розуміють просте підкорення вчителям і правилам Статуту, що потрібно лише самим педагогам заради їх особистої зручності. Проти такої дисципліни, природним чином, постає вільний дух дитини, і тоді її або пригнічують, або оголошують “ неслухняним хуліганом”, штовхаючи, тим самим його до антисаціальної поведінки.

Я шукаю школу, яка б навчила мою дитину правильних взаємовідносин із людьми, тому, що це найголовніше вміння, що визначає життя людини. Хай моя дитина бачить в людях не лише загрозу і конкуренцію, а й розуміння і підтримку, свою здатність зрозуміти та підтримати іншого. Я не хочу, щоб школа вбила в дитині щиру дитячу віру в те, що світ прекрасний і добрий, сповнений можливості радіти та доставляти радість.

Я кажу не про “рожеві окуляри” і не про сприйняття, відірване від дійсності. Людина повинна знати, що й у неї, і в інших є добро, і зло, і вміти приймати світ таким , яким він є . Але віра в те, що вона та світ навколо неї можуть бути кращими, мусить зберегтися у дитини та стати поштовхом до дії.

Навчитись цього можна лише серед людей, тому, що саме у відносинах з іншими проявляється особистість людини, зі всіма її позитивними та негативними якостями. А для цього необхідна школа. Необхідний дитячий колектив, організований учителями так, щоб об’єднати неповторні індивідуальності кожного в єдину спільність.

Відомо, що діти шіидко переймають манери поведінки однолітків та їхні цінності й набагато гірше реагують на прямі вказівки дорослих. Тому саме атмосфера в дитячому колективі має бути основною турботою педагогів. І якщо школа виховує дітей через позитивний приклад, що подається старшокласникам педагогами, то такій школі можна довіряти.

Додаток 6

Тест” Рівень Вашої конкурентноздатності”

Виберіть та підкресліть один з варіантів відповідей на кожне з поставлених запитань.

  1. Я знаю, що хочу, і можу домогтися цього в найблищі 2-3роки.

а) так б) скоріше так

в) не можу сказати г) скоріше ні д) ні

  1. Я ціную ділових практичних людей

а) так б) скоріше так

в) не можу сказати г) скоріше ні д) ні

  1. Я знаю в якій сфері діяльності можу непогано заробляти

а) так б) скоріше так

в) не можу сказати г) скоріше ні д) ні

  1. У мене вистачає енергії, щоб довести розпочату справ до кінця

а) так б) скоріше так

в) іноді г) скоріше ні д) ні

  1. Я стомлююсь після роботи

а) так б) найчастіше

в) іноді г) досить часто д) дуже часто

  1. Батьки і вчителі вважають мене вдумливим і старанним

а) так б) найчастіше в) іноді г) досить часто д) дуже часто

  1. Мені вдається зненацька знайти просте розв’язання проблеми, яку, здавалося, неможливо розв’язати.

а) так б) найчастіше в) іноді г) досить часто д) дуже часто

  1. Я швидко опановую нові види діяльності

а) так б) найчастіше в) іноді г) досить часто д) дуже часто

9 Я часто буваю ініціатором нововведень у нашому колективі.

а) так б) найчастіше в) іноді г) дуже рідко д) ні

  1. Я здатний іти на ризик, якщо навіть шанси на успіх невеликі

а) так б) скоріше так в) іноді г) скоріше ні д) ні

  1. Мої друзі вважають мене рішучою людиною

а) так б) скоріше так в) іноді г) скоріше ні д) ні

  1. Купуючи дорогу річ, у якій немає особливої погтреби, я приймаю рішення сам, покладаючись на свій смак

а) так б) найчастіше так в) не завжди г) часто раджусь д) завжди раджусь

  1. Я висловлюю свою думку, навіть, якщо вона комусь не подобається

а) так б) скоріше так в) іноді г) скоріше ні д) ні

  1. У дискусіях і суперечках мені вдається відстояти свою думку

а) так б) найчастіше так в) іноді г) скоріше ні д) ні

  1. Приймаючи відповідальне рішення , я покладаюсь тільки на себе і ніз ким не раджусь.

а) так б) найчастіше так в) не завжди г) часто раджусь д) завжди раджусь

  1. У дружньому колі мені подобається і вдається бути душею компанії

а) так б) найчастіше так в) іноді г) скоріше ні д) ні

  1. Мені легко вдається ввійти в контакт із новими для мене людьми

а) так б) порівняно часто в) не завжди г) рідко д) ні

18.. Я волію брати на себе відповідальність, керуючи людьми, а не підкорятися комусь.

а) так б) найчастіше так в) іноді г) скоріше ні д) ні

  1. Я систематично займаюся самоосвітою, саморозвитком своїх особистих рис

а) так б) періодично в) іноді г) порівняно рідко д) ні

  1. Я веду щоденник, де планую свої справи, аналвзую помилки

а) так б) часто в) періодично г) дуже рідко д) ні

  1. Якщо я чогось домігся, то завдяки самоосвіті, саморозвитку

а) так б) швидше так в) не можу відповісти г) скоріше ні д) ні

  1. У вечері після робочого дня засинаю

а) дуже швидко б) порівняно швидко в) не завжди відразу г) вноді зовсім не можу заснути

д) часто страждаю безсонням

  1. Якщо мене хтось образить, я швидко забуваю про це

а) так б) скоріше так в) не завжди г) скоріше ні д) ні

  1. Я прагну й мені вдається не бути втягненим у конфлікти

а) так

б) скоріше так

в) іноді

г) скоріше ні

д) ні

  1. Чи вважають Вас друзі і колеги людиною “ з перспективою”?

а) так

б) скоріше так

в) не всі

г) скоріше ні

д) ні

  1. Як часто ви берете участь у дискусіях, семінарах, конференціях

а) часто

б) порівняно часто

в) періодично

г) рідко

д) не беру участі

  1. У плані професійного самовизнання й підвищення кваліфікації в останні 2 – 4 роки я маю просування

а) так

б) швидше так

в) не можу відповісти

г) скоріше ні

д) ні

  1. Я вважаю, що будь-яку роботу потрібно роботи якісно, або не роботи взагалі

а) так

б) швидше так

в) не будь -яка робота потребує одинакової старанності

г) мені все вдається робити одинаково яківно

д) я роблю все швидко, але не зовсім якісно

  1. Я можу одну й ту ж ссаму робюоту неодноразово переробляти, вносячи, якісні поліпшення

а) так

б) найчастіше

в) не завжди

г) скоріше ні

д) ні

  1. Чи були у вас випадки, щоб виконану роботу ви переробляли

а) такого не пригадую

б) дуже рідко

в) періодично

г) порівняно часто

д) дуже часто

Кiлькiсть переглядiв: 874

Коментарi