• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Психологічні тести

Тест „Малюємо дерево”

Цей тест допоможе вам зрозуміти приховані особливості, страхи, сумніви, риси характеру вашого малюка, його ступінь емоційності та фантазії.

Попросіть дитину намалювати дерево. Не втручайтеся у процес, не допомагайте порадами. Після того як малюнок буде закінчено, уважно роздивіться його.

Перше враження

Надзичайно важливе перше враження. Які емоції у вас викликає малюнок: сум, радість, спокій, захват, похмурий настрій, відчуття чогось енергійного чи навпаки? Який малюнок: реалістичний чи нестандартний, яскравий чи блідий, барвистий чи однотонний? Ваше перше враження від малюнка передає внутрішній стан дитини.

Кольори

Забарвлення малюнка розкриває інтелектуальний та емоційний світ дитини. Якщо малюк обрав стандартні для даної теми кольори, то це говорить про нормальний рівень його інтелектуального та загального розвитку, адекватне та реалістичне сприйняття дійсності. Нестандартні кольори дерева свідчать про оригінальне мислення й бурхливу фантазію.

Якщо малюк зобразив дерево, використовуючи лише один простий олівець, це говорить про його низький інтелектуальний рівень. Хоча іноді це може означати і поганий настрій під час малювання. Дитина, яка використовує похмурі кольори, скоріш за все, емоційно пригнічена і, можливо, має проблеми з пам’яттю.

Стовбур

Він символізує внутрішній стержень дитини, її особистісний потенціал. Прямий і рівний, правильної форми стовбур говорить про те, що малюк упевнений у собі, спокійний, розсудливий. Якщо ваш художник намалював основу стовбура, розширену вліво, то він мрійник, не дуже рішучий. Основа стовбура, розширена вправо, свідчить про надмірне благорозум’я, цілеспрямованість і навіть упертість у здобутті бажаного. Округла і розширена в обидва боки – повільність дитини, відповідальність і надійність. Стовбур, закритий зверху, свідчить про імпульсивність, несформованість абстрактного мислення.

Крона

Ця деталь дерева розкаже про енергетичний потенціал дитини. Якщо крона схожа на хмару, то це свідчить про високий рівень самоконтролю у малюка, обережність у справах. Крона-круг – спокійність, самодостатність, можливо, егоцентризм. Крона із завитками говорить про життєрадісність, багатий енергетичний потенціал, почуття гумору. Крона з „каракулями” чи заштрихована – про тривожність, напруженість, невміння зосередитися, нерішучість.

Тест „Малюнок сім’ї”

Цей тест допоможе вам зазирнути в душу дитини і зрозуміти, чим вона живе, що її турбує, чи комфортно їй в сім’ї та як вона ставиться до рідних. Запропонуйте дитині намалювати сім’ю. Не варто давати якісь вказівки чи уточнення. Не підказуйте, кого малювати.

Підсумки тесту

1. Якщо на малюнку немає когось із членів сім’ї – це говорить про відсутність у дитини емоційного контакту з цією людиною.

2. Відсутність самого автора малюнка свідчить про його труднощі у стосунках з близькими.

3. На малюнку – вигаданий член сім’ї? Це означає, що дитина отримує недостатньо уваги, хоче бути комусь потрібною.

4. Чим авторитетніша в очах малюка людина, тим вона більша на малюнку.

5. Якщо дитина малює себе дуже маленькою, розміщеною в куточку аркуша,– у неї занижена самооцінка, і навпаки.

6. Малюк зображений в центрі, між татом і мамою, або ж на першому плані – значить, відчуває себе потрібним, йому затишно в сім’ї. Якщо ж намальований окремо від інших або на задньому плані – це ознака ревнощів, неблагополуччя.

7. Відстань між зображеними членами сім’ї та дитиною свідчить про їхню емоційну близькість.

8. Частини тіла.

Найрозумнішого, на його думку, члена сім’ї малюк зображає з великою головою.

Персонажі з великими очима сприймаються дитиною, як такі, що потребують допомоги.

Люди з великими вухами – це ті, які слухаються навколишніх. Якщо вух взагалі немає, людина нікого не слухає, ігнорує те, що про неї говорять.

Персонаж з великим чи заштрихованим ротом сприймається як джерело загрози. Якщо рот взагалі відсутній або зображений у вигляді рисочки – людина, як вважає малюк, приховує свої почуття, не може висловити чи впливати на інших.

Чим більше пальців на руках, тим сильніший персонаж. Довжина рук говорить про комунікабельність. Короткі руки видають внутрішню слабкість, нерішучість, нестачу спілкування.

Права нога символізує опору поза сім’єю, а ліва – в сім’ї.

9. Кольорова гама малюнка – індикатор палітри почуттів. Найулюбленішими кольорами дитина малює найближчих їй членів сім’ї або себе, і навпаки.

10. Сонце на малюнку – символ тепла й захисту. Люди і предмети, які знаходяться між малюком і сонцем,– це те, що заважає йому відчувати себе захищеним.

Тест „Драбинка”

(„Десять сходинок”)

Хочете дізнатися самооцінку вашого малюка? Це дуже легко зробити за допомогою тесту „Драбинка”. Використовувати його можна, тільки-но дитині виповниться 3 роки.

Намалюйте або виріжте з паперу драбинку з десятьма сходинками. Тепер покажіть її дитині та поясніть, що на нижньому щаблі стоять вередливі, мовчазні, невиховані хлопчики та дівчатка, на другому – більш спокійні та веселі, на третьому – ще ліпші, і так до дев’ятої. А ось на найвищій сходинці стоять найрозумніші, найдобріші, найвихованіші діти, які вміють дружити. Важливо, аби малюк правильно зрозумів розташування дітей на сходинках, тому можна в нього про це перепитати. А тепер запитайте, на якій сходинці стояв би він сам. Нехай намалює себе на цьому щаблі або поставить ляльку. Ось ви і виконали завдання, залишається зробити висновки.

• Якщо дитина ставить себе на першу, 2-гу, 3-тю сходинки знизу, то в неї занижена самооцінка.

• Якщо на 4-ту, 5-ту, 6-ту, 7-му, то середня (адекватна).

• А якщо – на 8-му, 9-ту, 10-ту, то самооцінка завищена. Для дошкільнят трохи завищена самооцінка вважається нормою. Про надто завищену самооцінку можна говорити, якщо дитина постійно ставить себе на 10-ту сходинку.

Що ж робити, якщо самооцінка вашої дитини неадекватна (надто завищена або занижена)? Рівень самооцінки може змінюватися, особливо в дошкільному віці. Кожне нове звертання до малюка, кожна оцінка його діяльності, реакція на успіхи чи поразки – все це впливає на ставлення його до себе. Тобто ми можемо допомогти дитині сформувати адекватну самооцінку.

Поради батькам, зацікавленим у формуванні адекватної самооцінки у дітей

• Занижена самооцінка виявляється найчастіше в тих дітей, яким здається, що батьки їх недолюблюють. Придивіться до свого малюка, можливо, йому не вистачає тепла, розуміння. Ваші обійми, поцілунки і голублення допоможуть йому впевненіше почуватися у цьому світі.

• Не оберігайте дитину від щоденних справ, не намагайтеся вирішити за неї всі проблеми, але й не перевантажуйте її. Нехай малюк допоможе з прибиранням, сам поллє квіти, отримає задоволення від зробленого і заслужену похвалу. Не потрібно ставити перед ним завдань, що йому не до снаги, до виконання яких він ще не доріс.

• Не перехвалюйте дитину, але й не забувайте заохочувати, якщо вона на це заслуговує. Якщо малюк давно вміє сам їсти ложкою, може, й не потрібно щоразу його за це хвалити. Однак якщо в нього вийшло поїсти охайно, не розмазуючи кашу по всьому столу, обов'язково відзначте це досягнення.

• Заохочуйте дитячу ініціативу.

• Не забувайте, що малюк уважно спостерігає за вами. Показуйте своїм прикладом адекватність до успіхів і невдач. Порівняйте: „У мами трохи не вдався пиріг, але пусте, наступного разу треба буде покласти більше борошна” / „Жах! Пиріг не вдався! От розтелепа я! Більше ніколи не буду його пекти!”

• Не порівнюйте малюка з іншими дітьми. Порівнюйте його з самим собою (тим, яким він був учора чи буде завтра).

• Не бійтеся щиро любити свого малюка і показувати йому свою любов!

Кiлькiсть переглядiв: 1992

Коментарi

  • Qilenivike

    2018-01-18 00:36:13

    [url=http://casino-soft.ru/prodvizenie-casino.html]продвижение казино в интернете[/url] .......