• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Здоров"я дитини

Сезонні хвороби

Цілий рік наш організм схильний до різних захворювань. Ви запитаєте, які з них мають сезонність і до чого треба бути готовим з приходом кожної пори року?

Знаєте, сезонність проглядається у розвитку багатьох хвороб. У першу чергу серед них: інфекційні, алергічні і навіть захворювання шлунково-кишкового тракту та серцево-судинної системи. Я вже не кажу про наш психологічний стан, який також може змінюватися з приходом різних пір року.

Усі інфекції, якими можна заразитися природним шляхом: через повітря, з'їдені продукти, або від комах - мають сезонність. У холодну пору року ми спостерігаємо збільшення частоти респіраторних інфекцій, влітку переважають кишкові.

Існує епідеміологічний календар, що рекомендує звернути увагу на почастішання тих чи інших випадків, у залежності від сезону.

Як вже говорилося вище, осінні й зимові місяці "радують" нас кількістю респіраторних інфекцій.

Січень, лютий - це час грипу та подібних йому захворювань.

Березень, квітень - характеризуються спалахами вітряної віспи, після прогулянок у парках про себе нагадують кліщі.

Літо - час харчових токсикоінфекцій, тифоподібних захворювань. Кір, вітряна віспа, що почалися навесні, продовжують циркулювати й влітку.

Як можуть доповнити кардіологи - влітку помітне почастішання випадків інфарктів та інсультів.

Алергологи підказують - серпень багатий сезонними загостреннями алергічних проявів.

Психіатри і психотерапевти нагадують - восени і взимку збільшується кількість депресивних розладів.

Виходить, що наше здоров'я знаходиться під загрозою цілий рік і розслаблятися взагалі не варто? Як запобігти хворобам, захистити свій організм?

Насправді все не так страшно, досить дотримуватися елементарних правил і прислухатися до доведених і перевірених способів захисту.

Я ще раз хочу підкреслити важливість вакцинацій. Хтось у них не вірить, хтось боїться, а хтось думає, що вакцини існують тільки для дітей. Але варто зіткнутися з ситуацією, що межує з НС або з пандемією, як тут же всі переосмислюють важливість імунізації. Тому заздалегідь потурбуйтеся про вакцинацію від гепатиту А, В, черевного тифу, вітряної віспи, кору, правця, дифтерії. Зроблені вчасно щеплення захистять вас від непередбачених змін у планах.

Будьте уважні до якості води і продуктів, які ви вживаєте. Скажіть ні інфекційним хворобам.

Не забувайте щодня пити більше води, особливо у спекотні дні. Проста профілактика зневоднення може поліпшити працездатність, реологію крові та обмін речовин. Уникайте перебування на спекотному сонці з 11.00 до 16.00.

Як уникнути проблем восени і взимку? Забігти в аптеку і купити щось противірусне або для стимуляції імунітету? Так роблять багато людей, але на теперішній день у всьому світі вже доведено, що ефективних засобів для специфічної профілактики від більшості вірусів немає, та й ефективних імуномодуляторів також не існує.

Розв'язати проблему допоможуть елементарні кроки: восени подбайте про імунізацію від грипу. Протягом усього холодного сезону підтримуйте імунітет за допомогою корисної і здорової їжі, регулярних фізичних навантажень.

Трохи складніше з настроєм, але й тут все у ваших руках. Постарайтеся оточити себе позитивними людьми, які підтримають вас і відволікатимуть у хвилини смутку. Хобі, улюблена справа, кінець кінцем розмова з фахівцем, все це допомагає у разі потреби.

Як бачите, якщо прислухатися до професійних порад і піклуватися про себе регулярно, то можна уникнути безлічі проблем зі здоров'ям.

Нічого не бійтеся, знаходьте час для себе і свого здоров'я. Хоча б раз на рік звертайтеся до свого лікаря, навіть якщо у вас немає ніяких скарг, просто щоб пройти профогляд і поповнити свої знання нововведеннями медицини. Будьте здорові!

Інформація для батьків по харчуванню дітей у шкільному закладі згідно нового Санітарного регламенту

Наказ № 2205 від 25.09.2020 р. Міністерства охорони здоров’я України.

/Files/images/novini_2021/1809201701.jpg

Відповідно до нового Санітарного регламенту сформовані вимоги до організації харчування дітей в закладах освіти.

І. Вимоги до харчових продуктів, призначених для продажу дітям та підліткам у буфетах та у торгівельних апаратах, розміщених у закладах освіти

1. Бутерброди:

1) на основі житнього хліба або цільнозернового хліба з житнього, пшеничного та змішаного борошна, або безглютенового хліба;

2) з сиром твердим, крім плавленого сиру, яйцями, з вершковим маслом, зеленню, свіжими або сухими прянощами, з переробленими бобовими продуктами, горіхами, насінням без додавання солі;

3) з овочами та/або фруктами;

4) без солі і соусів, включаючи майонез, крім кетчупу, для виробництва якого використано не менше 120 г помідорів для отримання 100 г готового продукту;

5) харчові продукти для приготування бутербродів містять не більше 10 г цукрів на 100 г готового продукту, без додавання підсолоджувачів;

2. Хлібо-булочні вироби, борошняні кулінарні вироби з тіста печені на основі житнього або цільнозернового житнього, пшеничного та змішаного, або безглютенового борошна:

1) з сиром твердим, крім плавленого сиру, сиром кисломолочним, яйцями, зеленню, свіжими або сухими прянощами, переробленими бобовими продуктами, горіхами, насінням без додавання солі;

2) з овочами та/або фруктами, зазначеними у пунктах 8-10 цього розділу;

3) при приготуванні хлібо-булочних та борошняних кулінарних виробів у тісто додається не більше 5 г цукрів та 0,45 г солі на 100 г готового продукту;

4) без додавання підсолоджувачів.

3. Салати в порційній упаковці:

1) з овочами та/або фруктами,

2) з яйцями, сиром твердим, крім плавленого сиру, з молочними продуктами, із зерновими продуктами або з бобовими продуктами, сушеними овочами та фруктами або горіхами та насінням,з олією, зеленню або свіжими та/або сухими прянощами;

3) салати повинні бути приготовані безпосередньо в день вживання;

4) з низьким вмістом натрію/солі, тобто які містять не більше 0,12 г натрію або еквівалентну кількість солі на 100 г готової страви.

4. Молоко пастерізоване та/або стерилізоване без додавання цукрів і підсолоджувачів.

5. Напої на основі сої, рису, вівса, кукурудзи, гречки, горіхів або мигдалю:

1) які містять не більше 10 г цукрів на 100 мл готового продукту, без додавання підсолоджувачів;

2) з низьким вмістом натрію/солі, тобто які містять не більше 0,12 г натрію або еквівалентну кількість солі на 100 г або на 100 мл харчових продуктів.

6. Молочні продукти: йогурт, кефір, ацидофільне молоко, сир кисломолочний або продукти на основі сої, рису, вівса, горіхів або мигдалю:

1) що містять не більш 10 г цукрів на 100 г/мл готового продукту;

2) без додавання підсолоджувачів;

3) що містять не більш 10 г жиру на 100 г/мл готового продукту;

4) сир кисломолочний з масовою часткою жиру не менше 5%.

7. Зернові продукти:

1) без підсолоджувачів;

2) з низьким вмістом натрію/солі, тобто які містять не більше 0,12 г натрію, або еквівалентну кількість солі на 100 г або на 100 мл харчових продуктів, за винятком хліба, в якому вміст солі не перевищує 0,45 г на 100 г готового продукту;

3) повинні містити не більше 10 г цукрів на 100 г готового продукту.

8. Овочі:

1) в свіжому та переробленому вигляді, крім сушених овочів;

2) без додавання цукрів і підсолоджувачів;

3) перероблені овочі із низьким вмістом натрію/солі, тобто які містять не більше 0,12 г натрію, або еквівалентну кількість солі на 100 г або на 100 мл готового продукту;

4) приготовлені для безпосереднього вживання в їжу;

5) можуть бути фасовані як одна окрема упаковка або поділені на порції.

9. Фрукти:

1) в свіжому і переробленому вигляді, крім сушених фруктів;

2) без додавання цукрів і підсолоджувачів;

3) приготовлені для безпосереднього вживання в їжу;

4) можуть бути фасовані як одна окрема упаковка або поділені на порції.

10. Сушені овочі, фрукти та ягоди, горіхи, насіння:

1) без додавання цукрів і підсолоджувачів, без солі та жиру;

2) очищені та фасовані в окремій упаковці, вага якої не перевищує 50 г.

11. Фруктові, овочеві та фруктово-овочеві пастеризовані соки:

1) без додавання цукрів і підсолоджувачів;

2) з низьким вмістом натрію/солі, тобто містить не більше 0,12 г натрію, або еквівалентну кількість солі на 100 г або на 100 мл готового продукту.

12. Вода питна негазована в споживчій упаковці.

13. Напої, виготовлені на місці:

1) чай, чай фруктовий, компоти, узвари, напої з обсмаженого зерна (ячменю, жита) та цикорію, какао з молоком, какао з напоями на основі сої, рису, вівса, кукурудзи, гречки, горіхів або мигдалю;

2) без додавання цукрів або підсолоджувачів.

ІІ Вимоги до організації харчування та харчових продуктів, які використовуються для харчування в закладах освіти:

1. Харчування дітей та молоді повинно відповідати таким вимогам:

1) щоденне харчування повинно бути різноманітним і включати харчові продукти, які відносяться до різних груп;

2) харчування (сніданок, другий сніданок, обід, підвечірок, вечеря) включає в себе харчові продукти таких груп: зернові продукти та/або картоплі, фруктів та/або овочів, молока та/або молочних продуктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових, насіння, а також жирів;

3) повинно бути організовано щонайменше одноразове гаряче харчування. Разовість харчування встановлюється закладом освіти залежно від віку здобувачів освіти, типу закладу освіти та особливостей організації освітнього процесу в закладі освіти;

2. Харчування в закладах освіти повинно здійснюватися за умови дотримання таких вимог до основних груп харчових продуктів:

1) Зернові продукті та/або картопля (перероблена):

а) повинні містити не більше 10 г цукрів на 100 г готового продукту;

б) мати низький вміст натрію/солі, тобто містити не більше 0,12 г натрію, або еквівалентну кількість солі на 100 г або на 100 мл готового продукту;

в) містити не більше 10 г жиру на 100 г готового продукту;

г) сніданок, обід і вечеря мають включати щонайменше одну порцію цієї категорії;

д) протягом тижня харчування повинно включати три або більше різновидів страв з цієї категорії;

е) передбачити не більше ніж одну порцію смаженої їжі з цієї категорії харчових продуктів на тиждень;

є) смаження повинно здійснюватися з використанням рафінованої олії, що містить більше 50% мононенасичених жирів і менш ніж 40% поліненасичених жирів.

2) Овочі:

а) свіжі або перероблені;

б) без додавання цукрів і підсолоджувачів;

в) сушені овочі без додавання цукрів і підсолоджувачів, а також солі та жиру; г) щоденно сніданок, обід та вечеря повинні включати не менше однієї порції овочів;

3) Фрукти та ягоди:

а) свіжі чи перероблені;

б) без додавання цукрів і підсолоджувачів;

в) сушені фрукти та ягоди без додавання цукрів і підсолоджувачів, а також солі та жиру;

4) М’ясо (крім водоплавної птиці) охолоджене, риба морська, яйця (крім водоплавної птиці), горіхи, бобові та насіння:

а) горіхи та насіння повинні бути без додавання цукрів та підсолоджувачів, а також солі та жиру, синтетичних ароматизаторів та підсилювачів смаку;

б) при одноразовому харчуванні раціон повинен включати принаймні дві порції м’яса, одну порцію яєць та риби на тиждень;

в) риба повинна готуватись принаймні один раз на тиждень;

г) для смаження страв з риби та м’яса використовують рафіновану рослинну олію, що містить більше 50% мононенасичених жирів і менше 40% поліненасичених жирів;

5) Харчові жири: рослинна олія, вершкове масло:

а) рафінована олія, що містить більше 50% мононенасичених жирів і менш ніж 40% поліненасичених жирів;

б) вершкове масло, що містить не менше ніж 72% молочного жиру.

6) Молоко та молочні продукти:

а) молоко та молочні продукти (йогурт, кефір, ацидофільне молоко, сир твердий, сир м’який та сир кисломолочний, сметана), а також страви з них повинні містити не більше 10 г цукрів на 100 г/мл готового продукту;

б) при одноразовому харчуванні повинна бути щонайменше одна порція молока або молочних продуктів, або молочної страви;

7) Напої:

а) вода питна негазована;

б) напої на основі сої, рису, вівса, кукурудзи, гречки, горіхів або мигдалю.

в) фруктові, овочеві та фруктово-овочеві пастеризовані соки: 1 порція не повинна містити більше ніж 200 мл соку; без додавання цукрів і підсолоджувачів;

г) напої, виготовлені на місці без додавання цукрів або підсолоджувачів: чай, чай фруктовий, компот, узвар, напої на основі обсмаженого зерна (ячмінь, жито) та цикорію, какао з молоком, какао з напоями на основі сої, рису, вівса, кукурудзи, гречки, горіхів або мигдалю;

8) Інші продукти:

а) сіль: в процесі приготування їжі слід використовувати йодовану сіль;

б) зелень та/або прянощі, свіжі та/або сушені, повинні бути без додавання солі;

в) хлібо-булочні вироби, борошняні кулінарні вироби з тіста печені, на основі житнього та/або цільнозернового житнього, пшеничного та змішаного або безглютенового борошна: з сиром твердим, крім плавленого сиру, сиром кисломолочним, яйцями, зеленню, свіжими або сухими прянощами, переробленими бобовими продуктами, горіхами, насінням без додавання солі; з овочами та/або фруктами.

г) супи, соуси, страви, приготовані виключно з інгредієнтів рослинного або тваринного походження без використання харчових концентратів;

ІІІ Перелік харчових продуктів, які заборонено реалізовувати у шкільних буфетах та у торгівельних апаратах, розміщених у закладах освіти:

1. Кондитерські вироби, солодкі зернові продукти із вмістом цукрів понад 10 г на 100 г готового продукту;

2. вироби з кремом, морозиво, харчові концентрати;

3. м’ясні продукти промислового та кулінарного виробництва;

4. рибні продукти промислового та кулінарного виробництва;

5. продукти (в т.ч. снеки) із вмістом солі понад 0,12 г натрію, або еквівалентну кількість солі на 100 г готового продукту та/або із вмістом цукрів понад 10 г на 100 г готового продукту та/або синтетичних барвників та ароматизаторів (крім ваніліну, етилваніліну та ванільного екстракту), підсолоджувачів, підсилювачів смаку та аромату, консервантів;

6. продукти із вмістом частково гідрогенізованих рослинних жирів (транс жирів);

7. непастеризоване молоко та молочні продукти, що виготовлені із непастеризованого молока;

8. непастеризовані соки;

9. рибні, м’ясні, плодоовочеві та інші консерви промислового виробництва, крім пастеризованих соків промислового виробництва без додавання цукрів та підсолоджувачів;

10. газовані напої, зокрема, солодкі газовані напої та енергетичні напої;

11. кава та кавові напої;

12. гриби;

13. продукція домашнього виробництва.

Що робити для підвищення імунітету

Із настанням холодної пори року в більшості з нас виникає запитання, як підвищити імунітет, щоб не хворіти

Імунітет - це здатність організму людини захищатися від несприятливого впливу навколишнього середовища: морозу, вітру, забрудненого повітря, стресу, недосипання, неправильного харчування і так далі.

Щоб втома, нездужання і хвороби не здолали вас у найбільш невідповідний момент, дуже важливо подбати про зміцнення імунітету. Для того, щоб підвищити імунітет, існує безліч способів. Але які з них найбільш ефективні: вітаміни, препарати або ж народні засоби?

Правильне харчування

Шкідлива їжа, яка містить надмірну кількість консервантів, стабілізаторів, барвників, розпушувачів, цукру та інших небезпечних добавок, руйнує імунітет. До зниження стійкості організму до несприятливих умов зовнішнього середовища призводить часте вживання смаженої та копченої їжі, консервованих продуктів, алкоголю, шипучих напоїв, борошняних виробів.

Щоб підвищити імунітет без жодних ліків, внесіть зміни у свій щоденний раціон. Виключіть шкідливу їжу, не ходіть по ресторанах швидкого харчування, не пропускайте прийомів їжі. Відчувайте міру: і не переїдайте, і не недоїдайте. Внесіть до раціону більше овочів і фруктів, морепродуктів, виключіть жирне м'ясо і замініть його пісними сортами (куряче м'ясо, кролятина, індичатина, телятина, яловичина), пийте просту чисту воду або трав'яний чай.

Про конкретні продукти для підвищення імунітету читайте в нашому матеріалі - Правила раціону. Вісім продуктів для підвищення імунітету.

Про спеції, які підвищують імунітет і якими можна приправляти улюблені страви, читайте в матеріалі "Приправте" здоров'я. Дев'ять спецій для підвищення імунітету.

Вітаміни для підвищення імунітету

До послаблення захисних сил організму призводить дефіцит вітамінів і мікроелементів. Якщо ви відчули якийсь збій у роботі організму, можливо, вам не вистачає певних вітамінів.

Наприклад, якщо у вас погіршився зір, слід заповнити нестачу вітаміну А. Вітамін А міститься в моркві, печінці, калині, сметані та вершковому маслі, сирі, брокколі, морській капусті.

Щоб зміцнити нервову систему, застерегти себе від стресу, а значить - підвищити імунітет, варто приймати вітаміни групи В. Крім того, вітаміни групи В допомагають виробляти антитіла, знищують віруси і ракові клітини, очищають кров, зміцнюють серцево-судинну систему, позитивно впливають на волосся, нігті та шкіру.

Вітамін В9, або фолієва кислота, дуже важливий для нормального функціонування кісткового мозку. А оскільки кістковий мозок виробляє клітини імунної системи, то В9 - це запорука міцного імунітету і здорового життя. Фолієва кислота міститься в горіхах, печінці, квасолі, шпинаті, борошні грубого помелу, яйцях, брокколі.

Ще одним важливим вітаміном для підвищення імунітету є вітамін С. Вітамін С бореться з інфекціями, патогенними бактеріями і вірусами, бере участь у процесах клітинного дихання. Цей вітамін міститься в ківі, калині, шипшині, смородині, обліписі, цитрусових

Із настанням холодної пори року в більшості з нас виникає запитання, як підвищити імунітет, щоб не хворіти

Імунітет - це здатність організму людини захищатися від несприятливого впливу навколишнього середовища: морозу, вітру, забрудненого повітря, стресу, недосипання, неправильного харчування і так далі.Щоб втома, нездужання і хвороби не здолали вас у найбільш невідповідний момент, дуже важливо подбати про зміцнення імунітету. Для того, щоб підвищити імунітет, існує безліч способів. Але які з них найбільш ефективні: вітаміни, препарати або ж народні засоби?

Що робити для підвищення імунітету

Правильне харчування

Шкідлива їжа, яка містить надмірну кількість консервантів, стабілізаторів, барвників, розпушувачів, цукру та інших небезпечних добавок, руйнує імунітет. До зниження стійкості організму до несприятливих умов зовнішнього середовища призводить часте вживання смаженої та копченої їжі, консервованих продуктів, алкоголю, шипучих напоїв, борошняних виробів.

Щоб підвищити імунітет без жодних ліків, внесіть зміни у свій щоденний раціон. Виключіть шкідливу їжу, не ходіть по ресторанах швидкого харчування, не пропускайте прийомів їжі. Відчувайте міру: і не переїдайте, і не недоїдайте. Внесіть до раціону більше овочів і фруктів, морепродуктів, виключіть жирне м'ясо і замініть його пісними сортами (куряче м'ясо, кролятина, індичатина, телятина, яловичина), пийте просту чисту воду або трав'яний чай.

Про конкретні продукти для підвищення імунітету читайте в нашому матеріалі - Правила раціону. Вісім продуктів для підвищення імунітету.

Про спеції, які підвищують імунітет і якими можна приправляти улюблені страви, читайте в матеріалі "Приправте" здоров'я. Дев'ять спецій для підвищення імунітету.

Вітаміни для підвищення імунітету

До послаблення захисних сил організму призводить дефіцит вітамінів і мікроелементів. Якщо ви відчули якийсь збій у роботі організму, можливо, вам не вистачає певних вітамінів.

Наприклад, якщо у вас погіршився зір, слід заповнити нестачу вітаміну А. Вітамін А міститься в моркві, печінці, калині, сметані та вершковому маслі, сирі, брокколі, морській капусті.

Щоб зміцнити нервову систему, застерегти себе від стресу, а значить - підвищити імунітет, варто приймати вітаміни групи В. Крім того, вітаміни групи В допомагають виробляти антитіла, знищують віруси і ракові клітини, очищають кров, зміцнюють серцево-судинну систему, позитивно впливають на волосся, нігті та шкіру.

Вітамін В9, або фолієва кислота, дуже важливий для нормального функціонування кісткового мозку. А оскільки кістковий мозок виробляє клітини імунної системи, то В9 - це запорука міцного імунітету і здорового життя. Фолієва кислота міститься в горіхах, печінці, квасолі, шпинаті, борошні грубого помелу, яйцях, брокколі.

Ще одним важливим вітаміном для підвищення імунітету є вітамін С. Вітамін С бореться з інфекціями, патогенними бактеріями і вірусами, бере участь у процесах клітинного дихання. Цей вітамін міститься в ківі, калині, шипшині, смородині, обліписі, цитрусових

Для профілактики різних захворювань, з якими багато хто з нас стикається з настанням пізньої осені і зими, лікарі рекомендують приймати вітамінні комплекси. Звичайно, краще черпати вітаміни з натуральних продуктів, але, коли до деяких овочів і фруктів доступу немає, а підняти імунітет необхідно швидко, вам допоможуть вітамінні комплекси.

Їх можна придбати і дітям, і дорослим в аптеці у формах драже, таблеток або капсул. Дітям особливо подобаються вітаміни в формі жувальних цукерок. Якщо ви відчуваєте слабкість і втому, проконсультуйтеся з лікарем про доцільність прийому вітамінно-мінеральних комплексів.

Щоб підвищити імунітет, важливо навчитися протистояти стресам. Стреси і постійне нервове напруження знижують захисні сили організму, провокують застуди, головний біль, душевні розлади і навіть можуть призводити до раку

Пам'ятайте про те, що ваше здоров'я і душевний спокій важливіші за всі робочі проблеми. Приходячи додому після важкого робочого дня, приляжте на диван і подумайте про хороше, прийміть теплу ванну із заспокійливими ефірними оліями (наприклад, лаванда, жасмин, шавлія, ромашка, іланг-іланг), увімкніть улюблену музику. Приділяйте собі більше часу, ходіть на шопінг і в салони краси, займіться своїм хобі, зустрічайтеся з друзями. Добре висипайтеся, сон дуже важливий для відновлення сил. Не дозволяйте стресу перемогти ваш імунітет.

Активний спосіб життя

Щоб швидко підвищити імунітет, корисні різні фізичні вправи, тривалі прогулянки на свіжому повітрі, походи в гори або ліс. Не забувайте виходити на перерву на роботі, намагайтеся за час перерви хоча б 5-10 хвилин прогулятися біля офісу. Запишіться у спортзал, на танці, плавання, аеробіку або будь-який інший вид фізичної активності.

Якщо тренажерний зал не по кишені, то можна бігати на вулицях міста або стадіоні, робити зарядку в домашніх умовах. Після навантажень приймайте контрастний душ, після чого енергійно розтирайте тіло грубим рушником. Душ буде діяти як загартовування і підвищувати ваш імунітет.

Деякі ефективні способи зміцнення імунітету принесла нам не тільки наука, але й тисячолітній народний досвід. Як же підвищити імунітет організму народними засобами? Пропонуємо кілька рецептів.

Вітамінний компот. Змішайте по одній столовій ложці трави іван-чаю, м'яти, меліси і квіток каштана. Залийте суміш літром окропу і кілька хвилин проваріть на слабкому вогні. Відвар повинен настоятися протягом двох годин. Потім цілющий напій варто процідити і додати до нього ароматний ягідний компот без цукру. В основі ягідного компоту можуть бути вишня, смородина, калина, малина, полуниця. Пийте по кілька чашок ягідно-трав'яного компоту на день.

Часниково-медова суміш. Натріть на дрібній тертці кілька зубчиків часнику і змішайте з медом у пропорції 1: 1. Приймайте по чайній ложці кілька разів на день, запиваючи теплою водою.

Цибулево-медова суміш. Нехай смак цього народного засобу і не найкращий, але в якості профілактики застуди та інших захворювань можна і потерпіти. Подрібніть 2-3 великих цибулини і змішайте зі 150-200 г цукру, додайте півлітра води і варіть на слабкому вогні протягом 1,5 годин. Дайте відвару настоятися, процідіть його і додайте дві столові ложки меду. Перемішайте, ще раз процідіть і вилийте в баночку або пляшку. Приймайте по одній столовій ложці кілька разів на день.

Імуностимулюючий бальзам. Видавіть сік з чотирьох лимонів, додайте 100 мл соку алое, 300 г меду і 500 г подрібнених волоських горіхів. Залийте всі інгредієнти склянкою горілки, добре перемішайте і залиште на добу в темному місці. Коли засіб настоїться, приймайте по одній столовій ложці за півгодини до їжі.

Медово-трав'яний засіб. Підвищити імунітет народними засобами можна і так: розтопіть 600 г меду на водяній бані, змішайте з 300 г м'якого вершкового масла, додайте подрібнені траву деревію і квітки звіробою, також всипте мелені сухі ягоди шипшини. Довго і ретельно розмішуйте інгредієнти ложкою. Для профілактики застуди, грипу або ГРВІ приймайте суміш по чайній ложці кілька разів на день. Якщо ви, на жаль, захворіли, приймайте суміш щогодин.

Індивідуальний план роботи на період карантину

01.09.2021-31.05.2022

сестри медичної Тальнівської гімназії № 3 Тальнівської міської ради

Дядюшкіної Таміли Миколаївни

Дата

Зміст роботи

Час

Режим роботи

01.09

Температурний моніторинг педагогічного та технічного персоналу школи

8.00-9.00

звичайний

Моніторинг температурного режиму по школі

08.30-10.00

Температурний моніторинг педагогічного та технічного персоналу школи

8.00-09.00

06.09

Моніторинг температурного режиму по школі

09.00-11.00

звичайний

Проведення занять з педагогічним колективом на тему: «Домедична допомога при переламах верхніх і нижніх кінцівок, допомога при кровотечах» з показом відеороліків

11.00-13.00

Перевірка кількості та наявності дезінфікуючих засобів, мила, гумових рукавичок

13.00-15.42

Температурний моніторинг педагогічного та технічного персоналу школи

8.00-10.00

20.09

Перевірка санітарного стану території школи

10.00-11.00

звичайний

Перевірка якості проведення вологого прибирання, дотримання режиму дезінфекції

11.00-13.00

Проведення занять з педагогічним колективом на тему «CОVID-19» з показом відеороліків

13.00-15.42

Перевірка наявності профілактичних щеплень у дітей

12.00-14.00

04.022022

Робота з документацією медичного кабінету

14.00-15.42

дистанційний

Підбір та вивчення матеріалів про коронавірус

08.00-10.00

10.02.2022

Перевірка фізичного виховання учнів, розподіл учнів на групи здоров’я для занять фізичною культурою

10.00-12.00

дистанційний

Аналіз підсумків медичного огляду учнів

12.00-14.00

Навчання з покращення знань роботи з комп’ютером

14.00-15.42

14.02.2022

Розміщення на сайті школи нової інформації про «CОVID-19»

08.00-10.00

дистанційний

Упорядкування папок з медичною документацією

10.00-12.00

Перевірка санітарних книжок працівників школи, термінів проходження медогляду

12.00-15.00

Підбір роликів з надання першої медичної допомоги при отруєнні газом, хімічних, термічних, сонячних опіках

08.00-10.00

18.02.2022

Проведення моніторингу захворюваності учнів по класах. Самоосвітня робота в мережі Інтернет.

10.00-12.00

дистанційний

Самоосвітня робота в мережі Інтернет

12.00-15.42

Аналіз диспансерних хворих по школі

08.00-10.00

21.02.2022

Індивідуальні консультації з батьками щодо проходження медогляду

10.00-12.00

дистанційний

Підготовка та відправка звіту з використання медикаментів

12.00-15.42

Інформування в групі Viber для батьків, дітей, педагогічного колективу з питання «Дії при «CОVID-19»

08.00-11.00

23.02.2022

Опрацювання медичної літератури на тему: «Віруси. Їх види, шляхи передачі, симптоми, засоби запобігання захворюванню»

11.00-15.42

дистанційний

Вивчення системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), огляд відеороликів

08.00-12.00

Підбір відеороликів про «CОVID-19»

12.00-15.42

25.02.2022

Опрацювання наказів МОЗ та методичних рекомендацій

08.00-10.00

дистанційний

Консультації з сімейними лікарями щодо проведення щеплень у дітей

10.00-12.00


Індивідуальний план роботи на період карантину

04.02.2022-26.02.2022

сестри медичної загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9 Світловодської міської ради

Авраменко Яни Володимирівни

№ з/п

Дата

Зміст роботи

Результат

1.

04.02

1.Складання і затвердження плану роботи

2.Ознайомлення вчителів і персоналу школи із засобами профілактики захворювання COVID-19. 3.Контроль санітарно-дизенфекційного режиму в школі.

2.

07.02

1.Перевірка кількості та наявності дезінфекційних засобів, мила, гумових рукавичок. 2.Заняття з педагогічним колективом на тему:"Домедична допомога. Накладання пов’язок"

Техперсонал забезпечений необхідними засобами індивідуального захисту і дезінфекції https://youtu.be/axoYUEzW1ck

3.Підбір, розробка і розміщення на сайті школи матеріалів для учнів на період карантину(здоровий спосіб життя, профілактика коронавірусу)

https://images.app.goo.gl/vuDhYmFC6pSYMh2N6 https://images.app.goo.gl/sTCAWSHT4DBeMxUt5

3.

08.02

1.Підготовка направлень учням для проходження мед огляду.

2.Заняття з педагогічним колективом на теми:"Домедична допомога .Допомога при переломах."

https://youtu.be/UN0HTskMQTg

3.Робота із документацією

4.

09.02

1.Підготовка матеріалу на тему: "5 речей, які потрібно знати батькам про коронавірус"

https://mon.gov.ua/ua/news/5-rechej-pro-koronavirus-yaki-potribno-znati-batkam-mon-ta-moz-dayut-rozyasnennya

2.Роз"яснювальна робота серед педагогічного колективу про необхідність забезпечення себе індивідуальними засобами захисту та дотримання гігієнічних норм.

3.Підготовка до дистанційної бесіди "Профілактика захворювання зубів"

http://www.medycyna.sm.gov.ua/index.php/uk/1302-profstomatzahv

5.

10.02

1.Підготовка матеріалу на тему "Важливість прибирання оселі під час карантину 2.Підготовка матеріалу для проведення вебінару з учнями старших класів на тему: "СНІД та його профілактика" 3.Розміщення його на сайті школи

https://nikopolnews.net/ukraina/40-obshchestvo/15583-pribirannya-kvartiri-pid-chas-karantinu-poradi-epidemiologa https://eenu.edu.ua/uk/articles/znachennya-profilaktichnih-zahodiv-dlya-zapobigannya-rozpovsyudzhennya-vilsnidu https://images.app.goo.gl/6jGQwd3TdB6uWfin7 https://images.app.goo.gl/bS6Zttc3nnvaDGJs8 https://images.app.goo.gl/BCaVEkB3zB2JMeFw7

6

11.02

1.Спілкування з батьками та консультації щодо правильної організації режиму дня дітей, необхідності та важливості фізичних тренувань під час перебування на карантині (вайбер, мобільний зв’язок) 2.Підготовка теми: "Карантин-це не канікули. Самоізоляція-найефективніший спосіб вберегтись"

https://www.facebook.com/watch/?v=925054164615403

7

14.02

1.Підготовка матеріалу на тему "Профілактика серцево-судинних захворювань" 2.Тема:"Весь світ на карантині"

https://www.ukrinform.ua/rubric-world/2898486-ves-svit-na-karantini.htmlhttps://moz.gov.ua/article/health/chomu-vinikajut-hvorobi-sercja-i-jak-minimizuvati-riziki https://images.app.goo.gl/8EMERUDAL5JwUEop9 https://moz.gov.ua/article/health/chomu-vinikajut-hvorobi-sercja-i-jak-minimizuvati-riziki

8

15.02

1.Оформлення санбюлетня "Профілактика отруєння ядовитими грибами" 2.Підготовка до вебінару по основам здоров"я. Тема "Основи здорового харчування" 3.Розміщення інформації на сайті школи.

https://moz.gov.ua/article/health/do-shkoli-zdorove-harchuvannya-shkoljariv https://images.app.goo.gl/QYEyzeutwbcE3KT48

9.

16.02

1.Підготовка матеріалу для бесіди "Профілактика туберкульозу" 2.Бесіди з батьками в телефонному режимі. Виявлення захворюваності серед дітей.

http://www.ifp.kiev.ua/doc/people/tubzar.htm https://youtu.be/6_YrQK9MJjU

10

17.02

1.Підготовка матеріалу для бесіди з учнями в онлайн режимі "Профілактика харчових отруєнь" 2.Розміщення на сайті школи відповідної інформації

https://images.app.goo.gl/VKAsgvsEZWunPDbt8

11

18.02

1.Тема:"10речей, які ви маєте зробити, якщо у вас підозрюється чи підтверджено CОVID-19" 2.Проведення індивідуальних консультацій для учнів (батьків, колег)

https://ck-centr.pmsd.org.ua/novyny/10-rechej-yaki-vy-mayete-zrobyty-yakshho-u-vas-pidozryuyetsya-chy-pidtverdzhenyj-covid-19/

12

21.02

1.Опрацювання інформаційних ресурсів, та підготовка тем для санітарно - просвітньої роботи. 2.Підготовка теми: "Профілактика дитячого травматизму"

http://oz.zt.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=6550:dityachij-travmatizm- https://images.app.goo.gl/D2X5rxL1kxKEMUcm7

13

22.02

1.Підготовка теми: "Вчасне звернення до лікаря рятує життя" 2.Вебінар з учнями на тему "Я обираю здоровий спосіб життя"

https://2.bp.blogspot.com/-QRT2HobR9HQ/WeY1HTQKDPI/AAAAAAAACdM/KGvLsD_4xcQik0L8E96Oy_5yaAPV7SUIwCLcBGAs/s1600/1.jpg

14

23.02

1.Підготовка матеріалу з теми «Курінню-НІ!» та розміщення її на сайті школи. 2.Підготовка матеріалу для педагогічного колективу на тему "Домедична допомога. Допомога при втраті свідомості."

https://ds02.infourok.ru/uploads/ex/05ca/0002ebf9-3e798d7d/640/img8.jpg https://cf.ppt-online.org/files/slide/x/XAt6yn2NkHCZ3udVjSrKa5fpEz4gBlFo8eJLM9/slide-4.jpg https://cf.ppt-online.org/files/slide/x/XAt6yn2NkHCZ3udVjSrKa5fpEz4gBlFo8eJLM9/slide-11.jpg https://www.bbc.com/ukrainian/blogs-44869486

15

24.02

1.Підготовка матеріалу на тему "Довіра між батьками і дітьми." 2.Спілкування з батьками в телефонному режимі, обговорення актуальних питань щодо гармонійного фізичного та психологічного розвитку дитини.

https://osvitoria.media/experience/vzayemyny-zasnovani-na-doviri-yak-i-navishho-buduvaty-yih-z-ditmy/

16

25.02

1.Підготовка матеріалу для педагогічного колективу. Тема: "Домедична допомога при утопленні" 2.Тема для учнів: "Важливість дотримання правил дорожнього руху"

https://youtu.be/tlAGHYD3j04 http://www.ndekc.te.ua/news/bezpeka-pshohoda--znannya-ta-dotrimannya-pravil-dorozhnogo-ruhu https://ternopil.te.ua/z-pershoho-veresnya-najmolodshyh-shkolyariv-politsejski-navchatymut-pravylam-dorozhnoho-ruhu/ https://ternopil.te.ua/wp-content/uploads/2016/08/%D0%BF%D0%B4%D1%802.jpg https://pidruchniki.com/15341220/bzhd/bezpeka_dorozhnogo_ruhu

17

26.02

1.Оперативна інформація про COVID-19 2.Опрацювання та підготовка матеріалу Тема "Профілактика корости"

http://koda.gov.ua/news/operativna-informaciya-pro-poshirennya-27/ http://www.medycyna.sm.gov.ua/index.php/en/543-korosta https://image.slidesharecdn.com/1-180627071347/95/-14-638.jpg?cb=1530083658 https://image1.slideserve.com/3457718/slide8-n.jpg

18

26.02

1Тема:"Педикульоз.Профілактика та лікування" 2.Спілкування з батьками в телефонному режимі на теми здоров"я та гігієни їх дітей.

https://image.slidesharecdn.com/1-180627071347/95/-13-638.jpg?cb=1530083658 https://ociat.com.ua/педикульоз-що-повинні-знати-батьки/

21

10.04

1.Підготовка відеоматеріалу для педагогічного колективу на тему: "Домедична допомога. Як зупинити кровотечу" 2.Підготовка матеріалу на тему "Фізкультура, спорт, закалювання та їх значимість в розвитку дитини"

https://www.youtube.com/watch?v=axoYUEzW1ck&t=6s http://www.medycyna.sm.gov.ua/index.php/uk/1188-f171 https://ldveselka.at.ua/fyzra-kopija.jpg https://lh3.googleusercontent.com/proxy/Q5dzmrkm6hPy95fzHhIhUavpEl79pn7LMWiuITWWHLYrf-oMiNt9afu-k3zlc-9_lmVxAMTjllfdmFhylg96HLrQh1doOs5frNRHD6KzFryYMObv_AHTjbNi93szPze-90QA6pdo

Пам’ятка про самоізоляцію

Що означає «самоізоляція»?

Самоізоляція – це, в першу чергу, утримання від контакту з іншими для того, щоб зменшити ризик інфікування. Самоізоляція виключає будь-які ситуації, коли ви тісно контактуєте з іншими людьми (наприклад, близький контакт віч-на-віч на відстані менше, ніж 2 метри, або тривалістю понад 15 хвилин).

Виключенням є лише звернення за медичною допомогою (тільки після консультації телефоном).

Якщо ви не впевнені, чи потребуєте ви самоізоляції, або не знаєте до кого звернутися, будь ласка, зателефонуйте на Урядову гарячу лінію: 1545

Для кого потрібна самоізоляція?

Самоізоляція потрібна, в першу чергу, якщо:

 Ви очікуєте результатів тесту на новий коронавірус COVID-19.

 Якщо ви близько контактували з особами, що захворіли на COVID-19.

 Якщо ви нещодавно повернулись із провінції Хубей Китайської Народної Республіки, Ірану, Північної Кореї окремих регіонів Італії (Ломбардія, П’ємонт та Венето) або з інших країн про які повідомляється на сайті Міністерства охорони здоров’я України – навіть якщо у вас відсутні симптоми.

 Якщо ви нещодавно повернулись із Китаю (окрім провінції Хубей), Таїланду, Японії, Південної Кореї, Сінгапуру, Малайзії, Тайваню та відчуваєте кашель, ускладнення дихання та/або підвищення температури.

Скільки триває самоізоляція?

Якщо вам було рекомендовано або ви прийняли рішення про самоізоляцію, вона повинна тривати не менше, ніж 14 днів з дати настання випадку, який став причиною самоізоляції (подорож, контакт з хворим тощо).

Як підготуватись до самоізоляції?

Спробуйте спланувати час самоізоляції так, щоб у вас не виникало необхідності виходити з дому чи приймати відвідувачів та гостей. Поясність це друзям та родичам, а також обговоріть можливість дистанційної роботи із роботодавцем.

Збережіть контакти вашого лікаря, та попередньо повідомте його про причини рішення про самоізоляцію, а також оберіть контактну особу з кола ваших друзів або родичів, до кого ви будете звертатись в першу чергу за допомогою.

Що робити, якщо Ви проживаєте не одні.

Якщо ви проживаєте з сім’єю чи сусідами, потрібно ізолюватись в окремій кімнаті, яка добре провітрюється. Якщо є можливість користуватись окремою ванною кімнатою та/або туалетом, а також готувати їжу та харчуватись окремо – зробіть це.

Не забувайте про загальну гігієну, регулярне миття рук із милом, прибирання, в тому числі вологе прибирання поверхонь, гігієну кашлю, використовуйте одноразові серветки та хустинки. Під час необхідних контактів із людьми завжди одягайте медичну маску та викидайте її після використання або забруднення.

Якщо у вас є домашні улюбленці, ізолюйте себе від них також, або хоча б максимально мінімізуйте контакт із ними.

Як організувати доставку харчових продуктів?

Спробуйте мінімізувати походи в магазини. Якщо є можливість, попросіть друзів або родичів доставляти Вам продукти харчування та необхідні покупки до вхідних дверей або користуйтесь послугами доставки з дистанційною оплатою.

Що робити, якщо Вам необхідно покинути житло?

Якщо у Вас виникла гостра необхідність покинути місце самоізоляції – одягайте маску та мінімізуйте контакти із людьми. Користуйтесь антисептиком для рук та дотримуйтесь гігієни кашлю.

Що робити якщо в Вас з’явились симптоми?

Якщо під час самоізоляції у Вас з’явились симптоми (кашель, ускладнене дихання, підвищена температура, діарея) – негайно зверніться за медичною допомогою та повідомте про свою історію подорожей та можливі контакти з особами, хворими на гострі вірусні захворювання.

Кiлькiсть переглядiв: 489

Коментарi